Voor wie naar het Infernaat gaat...




Dag Joris, Fien, Julie, Lore, Fleur, Noa, Karel, Yedra, Victoria, Meredith, Olivia, Joke, Lars, Emma en Renée,

Ik heb vernomen dat jullie binnenkort naar het Infernaat gaan. Mooi, mooi, mooi. Zelf heb ik nog altijd de beste herinneringen aan die school. Daar was het immers dat ik Guy Didelez heb leren kennen. Ja, we zaten in dezelfde klas, en hebben er vele jaren later een heus autobiografisch boek over geschreven, dat van a tot z helemaal en 100% onverzonnen echt waar gebeurd is...

... in mijn dromen...

... keer ik nog vaak terug naar het Infernaat. En dan voel ik mij altijd weer, op mijn manier, de Rambo. Voor Guy is dat wat moeilijker, zich een echte Rambo voelen. Hij mag dan wel een grote schrijver zijn, fysiek is hij allerminst van de grootste. Hij dacht daar iets aan te kunnen doen door basketbal te gaan spelen, maar het heeft ook niet geholpen.

Indertijd kreeg hij het nogal hard te verduren van de echte Rambo. Die riep dan bijvoorbeeld:

Pas op hé Dideleetje!
Of ik schiet uit mijn kram
en leg je in een sneetje
tussen mijn boterham!

Maar dit geheel terzijde en...

... in mijn dromen...

... zing ik dus al eens een liedje over de Rambo. En ik zie daar dan beelden bij ook. (Ja, dat gaat zo, in je dromen.)

En speciaal voor jullie - Joris, Fien, Julie, Lore, Fleur, Noa, Karel, Yedra, Victoria, Meredith, Olivia, Joke, Lars, Emma en Renée - heb ik die in dit clipje gezet. 

Omdat jullie ook naar het Infernaat gaan.

Veel plezier met de Rambo & Co.!

Patrick

Hier kwam het volgende antwoord op van Guy Didelez:







Reacties

Podcast van Patrick Bernauw: Mysterieus België